Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Planningchefen lämnar Nord DDB – går till Telia

Publicerad: 4 Februari 2020, 08:10

Foto: Andreas Elgstrand

Nord DDB:s planning director Elias Betinakis lämnar byrån för Telia. Samtidigt rekryterar byrån House of Radons strategichef Lukas Rose och Elina Reinerstam.


Ämnen i artikeln:

TeliaNord DDB

Efter tre år på Nord DDB väljer planning directorn Elias Betinakis att lämna byrån för Telia Sverige. På sin nya arbetsplats får han tjänsten som head of customer and market research med ansvar för kundinsikter för alla Telias produkter.

– Det är en fantastisk tjänst och det ska bli väldigt roligt att jobba med ett så stort varumärke på marknader i sådan kraftig förändring, säger Elias Betinakis till Resumé.

Tidigare i karriären har Elias Betinakis jobbat med planning på bland annat McCann, Klarna och Brindfors MullenLowe. Han sitter även med i styrelsen för Komm och Komms effektkommitté och var med och startade Nord DDB:s Cultural insights-avdelning.

Vad tar du med dig från din tid på Nord DDB?

– Det är en byrå med en fantastisk vilja att hela tiden gå framåt och hitta nya lösningar. De har heller inte en nostalgisk känsla kring det som varit utan inser att vi lever i en ny värld. Jag tar också med mig arbetssättet från vår avdelning där vi arbetat med insikter på ett bredare sätt och där vi ofta vågat hitta och titta både på nya metoder samtidigt som vi inte varit rädda för att fortsätta med dom allra äldsta. Data är fantastiskt och jag är den största av förespråkare för databaserade insikter, men man ska inte underskatta de klassiska metoderna att ta sig ut i verkligheten och prata med människor. På Telia kommer det första jag gör vara att sätta mig i kundtjänsten en dag och lyssna på folk. Det skulle jag gjort på Nord DDB om vi fick dom som uppdragsgivare också.

Samtidigt som Elias Betinakis lämnar Nord DDB rekryterar byrån House of Radons tidigare strategichef Lukas Rose och Elina Reinerstam som tidigare haft praktik på Doberman.

– När man har jobbat i sju år på ett fantastiskt ställe är det så klart inte lätt att lämna. Det kändes dock rätt när Nord hörde av sig. Jag är övertygad om att Cultural insights är avgörande för att skapa tillväxt för varumärken, och jag ser fram emot att göra det tillsammans med några av de smartaste och mest kreativa människorna i branschen, säger Lukas Rose, senior planner, Nord DDB.

– Vi har de senaste två åren, från scratch byggt en modern och progressiv planningavdelning i brytpunkten mellan affär och populärkultur. Vi har sett ett ökat sug i marknaden efter den typ av strategi som vi levererar och därför fyller vi på med Lukas och Elina som är två supertalanger som både delar vår syn på strategi och vår värdegrund, men framför allt har den kombination av kunskap och driv som är instrumentellt för att ta nästa steg i våra strategileveranser, säger Johan Rynell, head of cultural insights på Nord DDB.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

TeliaNord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.