Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Prat PR tar in digital spets

Publicerad: 12 Oktober 2018, 06:34

Susanne Ståhl börjar som digital strateg hos Prat PR. Hon har mångårig erfarenhet av digital kommunikation och har verkat i branscher som kommit långt i den digitala transformationen, som mediebranschen och dagligvaruhandeln.


Ämnen i artikeln:

PR-ByråerDigital kommunikationPrat PRDigital

Närmast kommer Susanne Ståhl från digitalbyrån Authority och dessförinnan arbetade hon Coops digitala marknadsavdelning.

– Jag drivs av att arbeta strategiskt med fokus på att hitta de bästa lösningarna för både verksamhet och användare genom att utgå från datadrivna insikter. Då kan man skapa resultat som både engagerar och når ut. Det känns väldigt spännande att få börja på Prat PR och utveckla byråns kunder och erbjudande, säger Susanne Ståhl i ett pressmeddelande.

På byrån kommer hon att arbeta med flera av byråns kunder, utveckla nya digitala erbjudanden samt föreläsa och hålla trendspaningar inom digital kommunikation.

– Vi ser fram emot att vi nu utökar vår digitala kompetens ytterligare och är jätteglada att Susanne nu ska driva detta till nya nivåer. Dessutom kommer vi att förstärka det digitala teamet ytterligare med en AD och en specialist inom sociala medier som båda börjar hos oss under hösten, säger Gabriella Finnborg, vd på Prat PR i en kommentar.

Prat PR är specialiserade inom mat, hälsa och livsstil med kunder som Arla Foods, KRAV, Dyson, Beiersdorf, Britax, Kvik och Birgit Nilsson Prize. I det senaste brutna räkenskapsåret som avslutades den sista augusti 2017 fastställdes omsättningen till 17,5 miljoner kronor med ett rörelseresultat på 936 000 kronor.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.