Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Prime-partner till Svenskt Näringsliv

Publicerad: 30 augusti 2017, 12:18

Mattias Oljelund.

Foto: Pressbild

Mattias Oljelund lämnar en nyckelroll på Prime för att bli chef för långsiktig opinionsbildning på Svenskt Näringsliv.


Ämnen i artikeln:

PrimeSvenskt Näringsliv

Mattias Oljelund har jobbat på Prime i 10 år och varit chef för byråns erbjudanden inom Public Affairs och Corporate Reputation. Han har ansvarat för stora kunder som McDonald's och Electrloux. Men nu går han alltså till Svenskt Näringsliv.

–  En central roll för Svenskt Näringsliv är att skapa förståelse bland allmänheten, i varje generation, för företagarens roll och marknadsekonomins betydelse för Sveriges välstånd. Vi är glada att kunna rekrytera Mattias som, med sin gedigna erfarenhet av att driva och leda större opinionsbildningsprojekt, får till uppgift att utveckla detta viktiga arbete vidare, kommenterar Lars Göran Johansson, vice vd och chef för Kommunikation och opinionsbildning på Svenskt Näringsliv.

Tidigare i karriären har Mattias Oljelund bland annat varit public affairs-chef på Springtime, presschef på Folkpartiet (numera Liberalerna) och ansvarig för Marit Paulsens EU-valskampanj år 1999.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

PrimeSvenskt Näringsliv

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.