Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Prisvinnande ad går från DDB till H&M

Publicerad: 23 januari 2017, 20:08

Lina Elfstrand.

Efter fyra år på DDB Stockholm lämnar art directorn Lina Elfstrand byrån för att börja på H&M New Business.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerDDB StockholmH&MRekrytering

Lina Elfstrand har vunnit ett flertal reklampriser – i alltifrån 100-Wattaren och Guldägget till Epica, Cresta och Eurobest.

– DDB har varit en väldigt kul och bra arbetsplats men under en tid har jag känt mig sugen på att utvecklas vidare så när möjligheten att få göra det dök upp kunde jag bara inte tacka nej. Jag har känt att jag vill göra något nytt men ändå inom ramen för det jag kan. När du är konsult på byrå finns det alltid vissa begränsningar i vad du kan göra. Jag vill komma närmare affären och närmare alla beslut, säger hon.

Vad tar du med dig från DDB?
– Väldigt mycket. Jag har lärt mig så otroligt mycket av alla duktiga personer som är där. Men en av de viktigaste sakerna är kanske att det alltid går att skruva lite till och göra något ännu bättre. Dessutom bor det en enorm vilja och kraft i att allt är möjligt på DDB.

Det är till H&M New Business som Lina Elfstrand har rekryterats. Avdelningen omfattar butikskedjorna Cos, Monki, Weekday och H&M Home.

– I och med bytet från byrå till inhouse ser jag personligen en chans att få lära mig en massa nya saker och samtidigt använda mig av all erfarenhet jag har med mig.

Vad blir din nya roll där?
– Jag är senior art director och mer vad det innebär just här ser jag fram emot att få berätta mer om vid ett senare tillfälle.

Lina Elfstrand rekryterades till DDB Stockholm från Le Bureau i slutet av 2012. Hon lämnade DDB för H&M vid årsskiftet.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.