Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Producent och junior copywriter till B-Reel

Publicerad: 6 Februari 2017, 11:44

Producenten Daniel Israeli från DDB och copywritern Ida Colliander.

B-Reel Creative fortsätter att värva talanger. Nu anställs producenten Daniel Israeli från DDB samt copywritern Ida Colliander från Berghs.


Ämnen i artikeln:

B-Reel CreativeReklambyråerB-Reel

I slutet av januari meddelades att B-Reel Creative anställer MullenLowe Brindfors vd Jesper Kling som tillförordnad byråledare. Nu fortsätter man att förstärka sitt kreativa erbjudande.

Daniel Israeli kommer närmast från en roll som producent och "special ops" på DDB Stockholm, där han varit i tre år. Dessförinnan drev han ett eget byggföretag under tolv års tid., Han blev efter det handplockad av reklambyråns dåvarande vd David Sandström och jobbade med kunder som McDonalds, Samsung, Vattenfall och Telia.

–  Daniel är en unik tillgång. Han har på kort tid gjort sig känd för att utföra storverk med de resurser som finns att tillgå. En stark, kreativ idé är ingenting om den inte kan omsättas i verklighet, och där kommer Daniel in. Vi vill att han på ett tidigt stadium går in i våra projekt och hos oss ska han få en mer kreativ roll än han tidigare haft, säger James Jenkins, chief operating officer, B-Reel Europe i ett pressmeddelande.

–  B-Reel är en spännande byrå som befinner sig mitt i en intressant och utmanande resa. Här befinner sig idé, produktion och extremt kompetenta människor under samma tak. Jag har varit här i några dagar nu, och kan bara konstatera att det är sköna vibbar, min typ av komplexa och innovativa projekt – och dessutom utsikt över Björns Trädgård, vilket en gammal bajare som jag uppskattar, säger Daniel Israeli i en kommentar.

Ansluter gör också Ida Colliander som junior copywriter. Hon kommer närmast från en anställning hos Hilanders, och tog examen från Berghs School of Communication under förra året.

– Vi fick upp ögonen för Ida på Berghs slututsällning där hon stod ut som en av de absoluta topptalangerna. Grymt begåvad, med moderna smarta ideer i kombination med skrivglädje man inte ser varje dag. Vi har en spännande vår framför oss och fortsätter att leta rekryteringar, säger  executive creative director Johan Dahlqvist.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.