tisdag21 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Produktionsbolaget Adamsky växlar vd

Publicerad: 8 februari 2018, 12:10

Adamskys nya vd Emmi Wilhelmsson tillsammans med den tidigare vd:n Alexander Aaseby.

Emmi Wilhelmsson blir ny vd på produktionsbolaget Adamsky när grundaren Alexander Aaseby kliver av. För Resumé berättar den nya vd:n om hur hon kommer strukturera om bolaget.

Ämnen i artikeln:

AdamskyProduktionsbolag

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


2003 grundades produktionsbolaget Adamsky av bröderna Alexander och Sebastian Aaseby tillsammans med Anders Fransson. 15 år senare omsätter bolaget omkring 60 miljoner kronor med en vinst på drygt 2 miljoner kronor (2016) – och byter vd.

– Den här branschen har alltid haft behov av mycket kärlek och behöver det framförallt nu när det ställs nya krav från marknaden och Adamsky behöver utveckla sitt erbjudande och anpassa sin organisation efter det, säger Alexander Aaseby, grundare och tidigare vd på Adamsky.

Alexander Aaseby kommer att finnas kvar i bolagets styrelse och jobba med Adamskys nya inriktning. I hans ställe kliver Emmi Wilhelmsson in.

Emmi Wilhelmsson har sedan förra året varit vice vd på bolaget och har innan dess jobbar på bland annat DDB Stockholm, Klirr och HägerFredlund.

– Produktionstakten och antalet enheter och format vi behöver ta fram ökar konstant. När kraven ändras behöver vi rusta för att möta dem. Det handlar om att bygga våra processer för hur vi tar in jobb i bolaget, att vi säkerställer rätt kompetenser och att vi har rätt verktyg i form av nya affärssystem där vi snabbt kan följa upp projekten, berättar hon för Resumé.

Wilhelmsson berättar också att byrån de senaste åren rört sig från att ha varit mer av en underleverantör till reklambyråer till att i dag jobba närmare kunden. Hon betonar även vikten av att vara flexibel och bygga ett nätverk av fotografer, stylister och regissörer för att möta skiftande kundbehov.

Sedan starten för 15 år sedan har byrån arbetat efter devisen Lots of Love, något de menar varit avgörande för hur byrån utvecklats.

– Alexander, Anders och Sebastian ville från början bygga ett humant bolag och kulturen är i dag byråns styrka. Ska man lyckas att leverera efter de kravställningar som finns måste man ha rätt personer inom bolaget, det får man bara om man lyckas behålla ett fokus på människan. För mig som vd innebär det att vara nära organisationen och människorna som jobbar där, vara tydlig med de förväntningar som finns och ständigt finnas tillgänglig. Jag vill vara som ett kitt mellan de olika leden i personalstyrkan, säger Adamskys nya vd Emmi Wilhelmsson.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev