Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Promedias ex-vd till BBP

Publicerad: 14 augusti 2013, 06:56

Johan Petersen.

Johan Petersen, tidigare bland annat vd för Promedia, blir försäljningschef och digital chef för Bonnier Business Press Sverige, som består av förlagen Veckans Affärer, Resumé, Dagens Medicin och Svenska Nyhetsbrev. Han blir övergripande försäljningschef för alla sina verksamhetsområden.


Ämnen i artikeln:

Mikael Nestius

– Ett av skälen för att samla all Bonniers Business till Business verksamhet i en organisation är för att vi ska arbeta mer samlat med alla våra olika kunder. Vi är nu väldigt glada för att vi lyckats locka Johan Petersen att leda våra olika försäljningsorganisationer. Johan passar oss perfekt. Han kan mediebranschen, har lång erfarenhet av att leda stora försäljningsorganisationer och har dessutom på senare år skaffat sig gedigen kompetens i digital försäljning, säger Mikael Nestius affärsansvarig Bonnier Business Press Sverige, i en kommentar.

Johan Petersen startade sin karriär på Svenska Dagbladet. Han har varit försäljningschef på FLT Media och vd för Promedia.

Ämnen i artikeln:

Mikael Nestius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.