Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Resumés bloggare blir marknadschef

Publicerad: 26 Juli 2016, 13:54

Mia Breitholtz till Stormini.

Resumés bloggare Mia Breitholtz har rekryterats som marknadschef till sagoboksappen Storimi. Målet är att lansera appen i USA.


Ämnen i artikeln:

HiQUSAResuméMarknadschefBoktips

Mia Breitholtz är bloggare på Resumé och tidigare tf marknadsdirektör och pr-ansvarig på HiQ. Hon är idag bosatt i New York, där hon bland annat driver en egen konsultbyrå.

Nu tar Breitholtz steget till barnboksappen Storimi där hon blir ny marknadschef. Inträdet är startpunkten för en större kommunikationssatsning som Storimi kommer inleda under hösten. Tanken är att lansera i USA framöver.

– Det känns fantastiskt kul! När jag fick förfrågan testade jag tjänsten på min treåring. När hon valde bort att titta på film för att istället lyssna på sagor i Storimi visste jag att det var en grym tjänst. Det finns inga kräsnare och sanningsenligare kunder är små barn. Jag har jobbat med marknadsföring inom tech i mer än åtta år, och det känns väldigt roligt att ta med sig de erfarenheterna och mina insikter från New York in i Storimi, säger Mia Breitholtz i en kommentar.

Stormini har avtal med barnboksförlag som Rabén & Sjögren och Bonnier Carlsen, och prenumeranter av appen får tillgång till hundratals barnböcker. Appen ingår i Springfields inkubator.

Du hittar Mia Breitholtz blogg här.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.