Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Robert Bryhn tar över Åkesson & Curry

Publicerad: 19 Augusti 2015, 14:54

Byråveteranen tar över Åkesson & Curry.

Foto: Pressbild

Contentbyrån Åkesson & Curry har rekryterat Robert Bryhn som ny vd. Han har bland annat McCann, Indigo och Ogilvy på cv:et.


Ämnen i artikeln:

Åkesson & CurryRobert Bryhn

Robert Bryhn startade som 24-åring digitalbyrån Gazoline som han drev i sju år. Därefter gick han vidare som varumärkesstrateg på Indigo och projektledare på Ogilvy och vd för Ogilvy Advertising. Han har även tillbringat 2,5 år som byråchef på Storåkers Mccann och senare även som vd för McCann Worldgroup Sweden.

Nu ska han hjälpa Åkesson & Curry att utvecklas.

– Möjligheten att bidra till utvecklingen av den spännande content-marketing arenan på en av Sveriges främsta kommunikationsbyråer var lätt att tacka ja till. Varumärken och företag behöver idag, mer än någonsin, en kommunikationspartner som erbjuder såväl marknads- som publicistisk strategi och kanaloberoende relationsskapande redaktionell förmåga, säger Robert Bryhn i en pressrelease.

Åkesson & Curry har kunder som Fryshuset, Teracom, Swedavia och NCC. Byrån hade en omsättning på 21,2 (22,0) miljoner kronor under 2014 och ett resultat efter skatt på 0,4 (2,4) miljoner kronor.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.