Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 20 mars 2018, 09:28
Sanny Ekstrand tillträder en ny roll som commercial director products & partnerships på Discovery Networks Swedens försäljningsavdelning. Han tar plats i Discoverys svenska säljledning och kommer att rapportera till Nicklas Norrby, vice president sales.
Ämnen i artikeln:
Discovery Networks SwedenSanny Ekstrand kommer senast från en roll som chef för TV4:s talangnätverk ENT. Han har tidigare haft positioner som strategisk och taktisk affärsrådgivare inom Bonniers onlinevideoplattform WOO, varit partner och försäljningschef på United Screens och digital försäljningschef på TV4.
I sin roll som commercial director products & partnerships kommer Sanny Ekstrand att ansvara för samtliga befintliga kommersiella produkter, paketeringar & partnerskap, samt affärsutveckling inom ramen för Discoverys försäljning.
– Sanny har lång erfarenhet av mediabranschen, och besitter både affärsmässig bredd och djup. Inte minst har han en genuin insikt i de kommersiella effekterna av förändrade konsumentbeteenden. Eftersom vi jobbat ihop tidigare har jag också på nära håll följt Sannys suveräna ledarskap och affärsutvecklingskapacitet i en föränderlig tid. Han har egenskaper som passar oss perfekt när vi fokuserar ännu starkare på att skapa de bästa mötena mellan tittare och annonsör över alla plattformar, säger Nicklas Norrby, vice president sales, Discovery Networks Sweden i ett pressmeddelande.
Sanny Ekstrand säger i en kommentar:
– Jag imponeras mycket av Discoverys och Kanal 5:s stora ambition att utveckla TV-landskapet, inte minst OS-genomförandet, men också av den spännande och kraftfulla strategin framåt. Jag brinner för de stora möjligheter som Discovery erbjuder inom affärsutveckling och ser nu fram emot att ansluta till Discoverys försäljningsavdelning som jag hört väldigt mycket gott om.
Ämnen i artikeln:
Discovery Networks Sweden