Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Sara Rosengren blir professor

Publicerad: 15 februari 2017, 12:37

Sara Rosengren.

Foto: Andreas Elgstrand

Forskaren Sara Rosengren kan nu titulera sig professor på Handelshögskolan i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Sara RosengrenMarknadsföringHandelshögskolan Stockholm

Sara Rosengren är ett välbekant ansikte för Resumés läsare i rollen som krönikör och analytiker. Nu har hon blivit utsedd till professor i företagsekonomi med särskild inriktning på marknadsföring.
– Jag är glad och stolt över att ha utsetts till professor vid Handelshögskolan. Inte minst eftersom dagens höga förändringstakt gör att behovet av forskning om kundbeteenden blir allt större, säger hon i en kommentar.

Hennes forskning har kretsat kring hur människor reagerar på olika typer av marknadsföringsaktiviteter, såsom exempelvis reklamkampanjer, introduktion av e-handel eller förändringar i pris. Mest känd är hon för sin forskning om reklamkapital.
– Vi är väldigt glada över Sara Rosengrens utnämning. Hon har ett mycket högt anseende inom marknadsföringsområdet, både nationellt och internationellt. Genom utnämningen kommer vi att kunna stärka forskningen på Center for Retailing, menar Lars Strannegård, rektor vid Handelshögskolan.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.