Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Schneider Electric tillsätter ny chef för digital kundupplevelse

Publicerad: 17 mars 2021, 08:58

Karolina Blacharska

Karolina Blacharska över som head of marketing communication & digital customer experience (DCX) på Schneider Electric i Sverige som hon har haft tillförordnat ansvar för sedan maj 2020.


Tillsammans med ett team på sju personer kommer Karolina Blacharska att fortsätta leda och utveckla arbetet med fokus på digital utveckling, tillväxt och positionering av Schneider Electric som partner för ökad digitalisering och hållbarhet.

Hon har en bakgrund inom både B2B och B2C från globala bolag, däribland HP. På Schneider Electric har Karolina Blacharska sedan fyra år tillbaka haft ansvaret för marknadsföring och kommunikation för affärsområdet Digital Energy där hon arbetat med att öka varumärkeskännedomen och tillväxten av lösningar och tjänster inom området för smarta byggnader.

– Karolinas gedigna erfarenhet av branschen och företaget ger henne bästa möjliga förutsättningar att driva och utveckla marknadsföringen och höja kännedomen om Schneider Electric i Sverige, säger Sirpa Ikola, global marketing director för Norden och Baltikum. 

Som Head of Marketing Communication & DCX kommer hon ansvara för att stärka Schneider Electrics position på den svenska marknaden med fokus på produkter, tjänster och lösningar som bidrar till ökad digitalisering, effektivisering och hållbarhet.

Schneider Electric är i dag närvarande på 100 marknader och är därmed världens ledande företag inom energihantering, automation och digitalisering och med lösningar för hem, fastigheter, datacenter, sjukvård, infrastruktur och industrier.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.