Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Schulman och Widells nya rekrytering: deras mamma

Publicerad: 29 Augusti 2016, 09:53

Hannah Widell och Amanda Schulman rekryterar familjärt.

Foto: Pressbild

Perfect Day Media storsatsar på tv-området. Grundarduons mamma Stina Stjernberg plockas in som exekutiv producent.


Ämnen i artikeln:

Amanda SchulmanHannah WidellPerfect Day MediaPerfect Day

Systrarna Amanda Schulman och Hannah Widell driver bolaget Perfect Day Media vars affärsmodell är att skapa karaktärsdrivet innehåll. Nu blir det ännu mer av en familjeaffär då deras mamma Stina Stjernberg rekryteras som exekutiv producent med särskilt ansvar för tv-produktioner.
– Vi slår oss in i gammel-tv med två produktioner under hösten. Därför känns det väldigt kul att kunna rekrytera Stina Stjernberg som varit på Meter i 25 år. Hon är ju även vår mamma, så vi sa "nu kommer du hit". Det känns väldigt kul, berättar Amanda Schulman.

Det var förstås inte bara familjebandet som gjorde Stina Stjernberg till en bra värvning.
– Hennes erfarenhet är helt otrolig. Här finns en massa duktiga människor, men man ska aldrig underskatta de äldre med den kunskap de besitter. Och hon tycker att det känns väldigt spännande att prova något nytt efter att ha varit där så länge.

Perfect Days annorlunda approach i kombination med hennes gedigna kunskaper inom tv är en perfekt matchning, menar Amanda Schulman.
– Vi arbetar på ett väldigt speciellt sätt jämfört med andra produktionsbolag. Därför känns det spännande att ge sig in på tv-området. Vi kommer att rekrytera fler personer för det under hösten.

Hur känns det att bli kollega med morsan?
– Vi har jobbat ihop väldigt mycket förut, både på Meter och Friday TV som ingick i samma koncern. Vi vet precis hur vi förhåller oss till varandra rent affärsmässigt. Det lär man sig med tiden.

Men nu är det ni som bestämmer?
– Ja, det är härligt ju!

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.