Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Sellpy rustar inför kreativ satsning

Publicerad: 22 Juni 2020, 09:03

Philip Arvidsson, Alice Westgårdh och Nadia Arioui.

Onlinetjänsten för second hand expanderar mitt i coronakrisen och rekryterar trio.


I en tid av omprioriteringar i konsumenternas beteenden har Sellpy, en av Sveriges största onlinetjänster för second hand, fortsatt att växa och planerar nu nästa steg för varumärket.

Sellpy som grundades 2014 och har vuxit i takt med den cirkulära ekonomin och där behovet av hållbara shoppingalternativ blir allt större.

Nyligen öppnade Sellpy ett nytt lager på 10.000 kvadratmeter och i dagsläget ligger över 500 000 ute till försäljning. Det svenska bolaget etablerade sig nyligen i Tyskland.

– Att även i dessa tider kunna stärka teamet med så pass duktiga kreatörer, och investera ännu mer i vårt varumärke, känns fantastiskt bra, säger Gustav Wessman, CMO i en kommentar.

Tre nya personer har rekryterats för att stärka marknadsföringsteamet, och lyfta varumärket till nästa nivå.

Philip Arvidson blir ny Creative Director och har tidigare jobbat på B-Reel och Perfect Fools.

Nadia Arioui blir ny designer och har jobbat i såväl Spanien som London och Singapore. Hon kommer senast från Brand Union och TBWA.

Alice Westgårdh blir ny Copywriter och har tidigare erfarenhet från Forsman & Bodenfors och Grey Gothenburg.

– Den närmaste tiden kommer vi spendera med att se över varumärket och lyfta det till den nivå som affärsidén förtjänar, säger Philip Arvidson i en kommentar. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.