Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 22 Juni 2020, 09:03
Philip Arvidsson, Alice Westgårdh och Nadia Arioui.
Onlinetjänsten för second hand expanderar mitt i coronakrisen och rekryterar trio.
I en tid av omprioriteringar i konsumenternas beteenden har Sellpy, en av Sveriges största onlinetjänster för second hand, fortsatt att växa och planerar nu nästa steg för varumärket.
Sellpy som grundades 2014 och har vuxit i takt med den cirkulära ekonomin och där behovet av hållbara shoppingalternativ blir allt större.
Nyligen öppnade Sellpy ett nytt lager på 10.000 kvadratmeter och i dagsläget ligger över 500 000 ute till försäljning. Det svenska bolaget etablerade sig nyligen i Tyskland.
– Att även i dessa tider kunna stärka teamet med så pass duktiga kreatörer, och investera ännu mer i vårt varumärke, känns fantastiskt bra, säger Gustav Wessman, CMO i en kommentar.
Tre nya personer har rekryterats för att stärka marknadsföringsteamet, och lyfta varumärket till nästa nivå.
Philip Arvidson blir ny Creative Director och har tidigare jobbat på B-Reel och Perfect Fools.
Nadia Arioui blir ny designer och har jobbat i såväl Spanien som London och Singapore. Hon kommer senast från Brand Union och TBWA.
Alice Westgårdh blir ny Copywriter och har tidigare erfarenhet från Forsman & Bodenfors och Grey Gothenburg.
– Den närmaste tiden kommer vi spendera med att se över varumärket och lyfta det till den nivå som affärsidén förtjänar, säger Philip Arvidson i en kommentar.