Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Silly season hos Discovery och MTG

Publicerad: 7 Augusti 2017, 11:34

Discovery Networks Sweden stärker upp med tre nya producenter. MTG värvar i sin tur tre personer från Discovery.


Ämnen i artikeln:

Adam AlsingMTGDiscovery Networks SwedenMTG TV

Det råder transfercirkus i tv-branschen inför hösten. Både MTG och Discovery Networks Sweden går i dag ut med nya rekryteringar till sina programavdelningar.

Discovery värvar Anne Appelberg och Pontus Alsing från Meter Film & Television. Båda blir exektuvia producenter. Programledaren Adam Alsing (Pontus bror) utses också till exekutiv producent vid sidan av sin programledarroll.

Värvningarna ska ses som ett led i Kanal 5:s satsning på svenskproducerat innehåll.
– Anne och Pontus är superkompetenta, respekterade och erfarna innehållsmakare med utvecklad känsla för vad som skapar riktigt bra underhållning, både på traditionella plattformar och nya. Vi är väldigt glada att hälsa dem välkomna till vår fantastiska programavdelning, säger Axel Eriksson, program- och innehållsdirektör på Discovery Networks Sweden, i ett pressmeddelande.

MTG berättar också om tre nya rekryteringar. Samtliga från Discovery.

Karin Krafft blir tablå- och inköpschef, den roll som Karolina Stallwood tidigare hade. Karin har arbetat med kanalplanering hos DNS sedan 2001 och haft rollen som tablåchef sedan 2008.

I september börjar även Joakim Franke som exekutiv producent och programanalytikern Maria Schultz.
– Det är otroligt kul att de bästa i branschen lockas av MTG och den spännande satsning vi har på gång. Vi ökar investeringarna i höstens tablå, fortsätter satsningen på starkt svenskt drama och satsar ännu mer på exklusivt innehåll i Viafree. Tiden är med andra ord helt rätt för att fortsätta bygga vårt innehållsteam och det känns extra roligt att åter sammanföra Camilla, Karin, Joakim och Maria i samma team, säger Karolina Stallwood, innehållsdirektör på MTG Sverige, i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.