Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Skanska internrekryterar ny marknadschef för bostadsutvecklingen

Publicerad: 28 Maj 2020, 12:19

Skanskas public affairs-chef Camilla Fredman Svensson tar över som ny marknads- och kommunikationschef på Skanska Nya Hem.


Ämnen i artikeln:

Skanska

Camilla Fredman Svenssons uppdrag blir att dels stärka Skanska Nya Hems varumärke i bredare bemärkelse men även att profilera bolaget inom hållbarhetsfrågor.

– Vi måste särskilja vårt erbjudande och motivera varför ett hållbart hem från Skanska är bättre än konkurrenternas erbjudanden. Vi ser att bostadsköpare fortfarande har svårt att navigera rätt bland utbudet, säger Camilla Fredman Svensson.

Den nya marknadschefen har jobbat inom Skanska sedan 2015 och har en bakgrund som pressekreterare och politisk handläggare inom Liberalerna. Senast kommer hon från en roll som public affairs-chef på moderbolaget Skanska AB.

– För att nå vårt mål om klimatneutralitet 2045 måste bostadsutvecklingen styras i en mer hållbar riktning. Camilla kommer spela en viktig roll i att tydliggöra fördelarna med hållbara bostäder för våra kunder och stärka dialogen med omvärlden kring behovet av reformer på bostadsmarknaden, säger Mikael Matts, vice VD Skanska Sverige.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Skanska

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.