Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 28 Maj 2020, 12:19
Skanskas public affairs-chef Camilla Fredman Svensson tar över som ny marknads- och kommunikationschef på Skanska Nya Hem.
Ämnen i artikeln:
SkanskaCamilla Fredman Svenssons uppdrag blir att dels stärka Skanska Nya Hems varumärke i bredare bemärkelse men även att profilera bolaget inom hållbarhetsfrågor.
– Vi måste särskilja vårt erbjudande och motivera varför ett hållbart hem från Skanska är bättre än konkurrenternas erbjudanden. Vi ser att bostadsköpare fortfarande har svårt att navigera rätt bland utbudet, säger Camilla Fredman Svensson.
Den nya marknadschefen har jobbat inom Skanska sedan 2015 och har en bakgrund som pressekreterare och politisk handläggare inom Liberalerna. Senast kommer hon från en roll som public affairs-chef på moderbolaget Skanska AB.
– För att nå vårt mål om klimatneutralitet 2045 måste bostadsutvecklingen styras i en mer hållbar riktning. Camilla kommer spela en viktig roll i att tydliggöra fördelarna med hållbara bostäder för våra kunder och stärka dialogen med omvärlden kring behovet av reformer på bostadsmarknaden, säger Mikael Matts, vice VD Skanska Sverige.
Ämnen i artikeln:
Skanska