Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Skolkoncern värvar allsvenskt

Publicerad: 11 november 2015, 10:23

Andrej Häggblad Hristov byter bana.

Foto: Pressbild.

IFK Göteborgs marknadschef Andrej Häggblad Hristov lämnar klubben efter tio år. Nu går han till friskolekoncernen Academedia.


Ämnen i artikeln:

IFK GöteborgMarknadschef

IFK Göteborg var en hårsmån från att vinna guldet i årets herrallsvenska. Nu väntas flera spelare lämna klubben – men också på kansliet. Marknadschefen Andrej Häggblad Hristov har nämligen bestämt sig för att gå vidare i karriären.
– Jag har haft en fantastiskt rolig och lärorik tid hos IFK Göteborg, men efter tio år känns det dags att påbörja ett nytt äventyr. Det ska bli oerhört spännande att få jobba inom utbildningssektorn. Det finns givetvis vissa utmaningar kopplat till att byta bransch men jag tror att grunderna i kommunikation på många sätt är desamma oavsett vilken tjänst eller sektor det gäller, säger han i en kommentar.

Hos Academedia får han tjänsten som marknads- och kommunikationschef med ansvar över varumärkena Plusgymnasiet, Framtidsgymnasiet, Drottning Blankas Gymnasieskola, LBS Kreativa Gymnasiet, Didaktus och Designgymnasiet.
– Vi ser fram emot att Andrej ansluter till vår trupp. Jag är övertygad om att Andrej kommer till oss med nya och utmanande perspektiv. Med sin breda kunskap och kompetens kommer han att bidra till en ökad attraktivitet för våra skolor, kommenterar Jimmy Kjellström, utbildningsdirektör för AcadeMedias fria gymnasieskolor.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

IFK GöteborgMarknadschef

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.