Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Splay norpar från United Screens

Publicerad: 3 oktober 2017, 12:31

Margaux Dietz och JLC lämnar United Screens för Splay.


Ämnen i artikeln:

United ScreensMargaux Dietz

Margaux Dietz slog igenom på YouTube när hon släppte en vlogg från hennes förlossning i våras. Hennes kanal är en av de snabbast växande för unga kvinnor.

Humorgruppen JLC är en av Sveriges största i sitt slag. Förra veckan utsågs en av medlemmarna, Lucas Simonsson, till "Sveriges 5:e mäktigaste på Sociala Medier".

Nu byter de båda representation, från United Screens till Splay.
– JLC och Margaux är bäst i Sverige på att nå den digitala målgruppen mellan 25–40 år. Tillsammans kommer vi utveckla nya spännande och unika innehållskoncept för våra annonsörer, kommenterar Viktor Linnell, Sverigechef på Splay.

Han hävdar att Splays haft som strategi att satsa på större influencers, vilket innebar att flera mindre profiler släpptes i fjol.
– Vi har medvetet satsat på de influencers som producerar videoinnehåll med högst kvalité och är brand safe. Det är roligt att vi nu ser att strategin funkar och att flera stora influencers nu väljer att ansluta sig till Splay.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

United ScreensMargaux Dietz

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.