Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 3 Oktober 2017, 12:31
Margaux Dietz och JLC lämnar United Screens för Splay.
Margaux Dietz slog igenom på YouTube när hon släppte en vlogg från hennes förlossning i våras. Hennes kanal är en av de snabbast växande för unga kvinnor.
Humorgruppen JLC är en av Sveriges största i sitt slag. Förra veckan utsågs en av medlemmarna, Lucas Simonsson, till "Sveriges 5:e mäktigaste på Sociala Medier".
Nu byter de båda representation, från United Screens till Splay.
– JLC och Margaux är bäst i Sverige på att nå den digitala målgruppen mellan 25–40 år. Tillsammans kommer vi utveckla nya spännande och unika innehållskoncept för våra annonsörer, kommenterar Viktor Linnell, Sverigechef på Splay.
Han hävdar att Splays haft som strategi att satsa på större influencers, vilket innebar att flera mindre profiler släpptes i fjol.
– Vi har medvetet satsat på de influencers som producerar videoinnehåll med högst kvalité och är brand safe. Det är roligt att vi nu ser att strategin funkar och att flera stora influencers nu väljer att ansluta sig till Splay.
Fredrik Thambert