Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Stampen plockar in ny chef

Publicerad: 2 April 2015, 09:30

Magnus Andreasson.

Magnus Andreasson blir ny chef för riks- och regionalförsäljningen för Stampen Local Media på västkusten. Han kommer närmast från en roll som försäljningschef på GP.


Ämnen i artikeln:

Linda ForsbergGPStampen Local Media

Rekryteringen görs i samband med att Stampen Local Medias riksförsäljningsorganisation tar över lokaltidningarna längs västkusten från Mediekompaniet.

GP blir nav i den nya riksförsäljningsorganisationen. Magnus Andreasson kommer att ansvara för GP, Bohuslänningen, Hallands Nyheter, Hallandsposten, Strömstads Tidning, TTELA och ett antal gratistidningar.

– Kunskap om respektive marknadsområde och kundernas effekt är viktigare för oss än att optimera respektive produkt eller titel. Den nya försäljningsorganisationen sätts utifrån våra kunders behov, med en kontaktperson för samtliga produkter och tjänster på riksmarknaden. Vi får redan positiv respons från våra kunder, säger Magnus Andreasson i ett pressmeddelande.

Ambitionen är att komma närmare kunderna och försöka arbeta mer proaktivt.

Samtidigt har Linda Forsberg tillträtt som ansvarig för det lokala försäljningsarbetet.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.