Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 2 April 2015, 09:30
Magnus Andreasson.
Magnus Andreasson blir ny chef för riks- och regionalförsäljningen för Stampen Local Media på västkusten. Han kommer närmast från en roll som försäljningschef på GP.
Rekryteringen görs i samband med att Stampen Local Medias riksförsäljningsorganisation tar över lokaltidningarna längs västkusten från Mediekompaniet.
GP blir nav i den nya riksförsäljningsorganisationen. Magnus Andreasson kommer att ansvara för GP, Bohuslänningen, Hallands Nyheter, Hallandsposten, Strömstads Tidning, TTELA och ett antal gratistidningar.
– Kunskap om respektive marknadsområde och kundernas effekt är viktigare för oss än att optimera respektive produkt eller titel. Den nya försäljningsorganisationen sätts utifrån våra kunders behov, med en kontaktperson för samtliga produkter och tjänster på riksmarknaden. Vi får redan positiv respons från våra kunder, säger Magnus Andreasson i ett pressmeddelande.
Ambitionen är att komma närmare kunderna och försöka arbeta mer proaktivt.
Samtidigt har Linda Forsberg tillträtt som ansvarig för det lokala försäljningsarbetet.