Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Stark duo till nystartad byrå

Publicerad: 3 Oktober 2018, 09:08

Foto: Pressbild

Rippler Healthcare, en del av etablerade Rippler Communications, slog upp dörrarna i juni. Nu stärker byrån upp genom att rekrytera Ann-Sofie Glans Assargård och Mariah Persson.


Ämnen i artikeln:

Rippler Communications

Den nystartade kommunikationsbyrån Rippler Healthcare är inriktade på pr- och kommunikationsinsatser för läkemedel, life science, sjukvård och hälsa. Trots att byrån bara funnits några månader har man redan lockat till sig kunder som Gedeon Richter Nordics, Abbott Diabetes Care och Biogaia samt blivit utnämnd till årets kampanj i Almedalen av makthavare.se. för #ingenkristosa.

Nu stärker man upp med två veteranrekryteringar i form av Ann-Sofie Glans Assargård och Mariah Persson.

Ann-Sofie Glans Assargård har tjugo års erfarenhet inom privat- och offentlig sektor, bland annat som kommunikationschef på Läkemedelsverket och på läkemedelsföretaget GlaxoSmithKline. Hon har även hunnit med att arbeta för flera internationella företag. På Rippler Healthcare får hon rollen som senior rådgivare och kundansvarig projektledare.

Mariah Persson har de senaste tio åren jobbat som ad, copy, projektledare och strateg i de egna kommunikationsbyråerna Marydale och SciCom. I bagaget har hon en lång erfarenhet inom medie-, reklam- och pr-branschen. Hon går in som kreativt ansvarig och kundansvarig projektledare.

– Vårt nya dreamteam bidrar med erfarenhet och kompetens som spänner från kreativa kampanjlösningar till krishantering och regulatoriskt säkerhetstänk. Det är också det som är Rippler Healthcares nisch. För att vara kreativ i problemlösningar och utmana traditionella tankesätt måste du också vara väl förtrogen med de restriktioner och regler som gäller för läkemedelsindustrin och närliggande branscher, säger Lina Ekros, vd, Rippler Healthcare, i en kommentar.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

Rippler Communications

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.