Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Stendahls i rekryteringsoffensiv – Martin Cedergren blir kreativ chef

Publicerad: 18 December 2017, 13:48

Martin Cedergren (till höger) och flera nya medarbetare.

Foto: Markus Holm

M&C Saatchis kreativa chef och partner byter byrå. Stendahls rekryterar Martin Cedergren och ett flertal nya medarbetare.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerM&C SaatchiMartin CedergrenStendahls

Martin Cedergren var med och startade upp M&C Saatchi i Stockholm som en av fyra grundare. Men efter drygt fem år på byrån väljer han att gå vidare till Stendahls, som är i färd med att öppna upp i Stockholm. Cedergren får titeln kreativ chef.
– Jag är otroligt stolt över vad vi åstadkommit på M&C Saatchi men när chansen dök upp att bli kreativ ledare på Stendahls kändes det rätt. Det är en otroligt inspirerande utmaning och en ära svår att tacka nej till. En större och mer utmanande roll att gå vidare till helt enkelt, säger han i en kommentar.

Stendahls har fler än 130 anställda på sina två kontor, vilket gör dem till en betydligt större byrå än M&C Saatchi. På kundlistan finns bland annat Volvo, Husqvarna och Stena.
– Det finns en stor potential i byråns storlek, syn på varumärkes- och affärsutveckling, historia av långa kundsamarbeten, mix av strategiska och digitala kompetenser och framförallt en vilja att ta nästa steg som är väldigt lockande. Och vi har en gemensam bild kring det viktigaste; hur själva kulturen ska fortsätta att frodas, säger Martin Cedergren om det nya jobbet.

Tidigare i karriären har han haft ledande roller på Åkestam Holst, 180 Amsterdam och AKQA.
– Ambitionen är tydlig; fortsätta skapa livskraftiga koncept och kommunikation anpassad till en digital tid och bli en av de ledande byråerna i Norden. Samt påverka och göra skillnad på riktigt i kombination med en förmåga att ta ett större ansvar för den totala kundupplevelsen, inklusive digitala tjänster och innovationer, säger Henrik Segergren, vd på Stendahls.

Under hösten har Stendahl rekryterat ytterligare 13 nya medarbetare. Dessa är:

Karin Branmark, strategisk projektledare, tidigare bl.a. CP+B och MEC
Louise Nyström, digital projektledare, tidigare bl.a. Ottoboni och ÅF
Eva Råberg, copywriter, senast från Forsman & Bodenfors
Josefin Thor, Art Director, tidigare bl.a. Dear Friends och Valentin Byhr
Kim Niklasson, Art Director, senast från HiQ
Linda Fernell, PR och Social Media-strateg, senast Head of PR & Social på Nilson Group
Elin Falkman, copywriter, tidigare från bl.a. We are more och DigitasLBi
Felicia Rånge, UX Designer, senast från DigitasLBi
Jonatan Persson, UX Director, senast från Opera Software
Oskar Risberg, Fullstack-utvecklare, senast från Semcon
Fredrik van der Lee, copywriter, senast från DigitasLBi
Rasmus Lundberg Åblad, frontend-utvecklare, tidigare bl.a. på Expressen
Carola Rautiainen, produktionsledare, senaste från ICA Reklam.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.