Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 25 april 2016, 14:17
Foto: Pressbild
Efter tio år som försäljningschef på Metro väljer Stina Larsson att gå till Emerse som är verksamt inom automatiserad videoannonsering.
Samsung, Mercedes och Coca-Cola. Alla har de anlitat Emerse som är specialiserade på programmatisk videoannonsering. Företaget är etablerat internationellt och satsar nu på att växa ytterligare i Sverige, med basen i Lund.
Som en del av satsningen väljer man att knyta till sig Stina Larsson som försäljningschef.
– Den nya tekniken möjliggör bland annat lokalanpassad spridning, vilket gör att automatiserad videoannonsering nu även lämpar sig för mindre och medelstora företag med lokal anknytning. På Emerse hoppas jag således kunna öka den svenska kundportföljen, inte bara med stora rikstäckande företag, utan även mindre, lokala aktörer, säger hon i en kommentar.
Mårten Färlin