Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Stjärnskottet lämnar ABS Wheels och startar eget

Publicerad: 29 juli 2021, 07:01

Jorge Castro lämnar nu ABS Wheels för att starta eget, meddelar han i ett pressmeddelande. Det nya bolaget kommer fokusera på SEO, artificiell intelligens och digital tillväxt.


Jorge Castro har de senaste sex åren varit marknadschef på ABS Wheels, en roll där han fått en hel del utmärkningar. Bland annat var han med bland Veckans Affärers stjärnskott inom marknadsföring 2019. Erfarenheten från ABS Wheels kommer han använda i den nya satsningen, och samarbetet är kvar. 

– ABS Wheels kommer att vara en fortsatt kund till mig. Vår relation är inte förändrad, ägaren är nöjd med jobbet jag gjort och vi förblir vänner. Ibland måste man få testa sina egna vingar och det förstår han, säger Jorge Castro.

Visionen är att revolutionera den svenska marknaden, och bli det första bolaget som använder artificiell intelligens för att bygga företag digitalt. Det nya bolaget, Growth Marketing, har redan uppdrag på gång och Jorge Castro tror det kommer fortsätta. Han upplevde redan under sin tid på ABS Wheels att det fanns en stor efterfrågan. 

– Jag insåg att det var dags för att starta eget när företagare jag inte ens kände frågade mig om jag kunde konsulta, redan 2018 har företag gång på gång försökt anlita mig, berättar Jorge Castro för Resumé. 

– Min fru, vänner och till och med anställda på ABS Wheels tyckte att jag var korkad som inte startade eget. I juni kände jag att det var dags, fick samla en del mod för att lämna ett tryggt och välbetalt jobb, men som en känd entreprenör en gång sa ”the things you regret most in life are the risks you didn't take”.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News