Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Strategisk kvartett till Make your mark

Publicerad: 4 december 2018, 09:15

Alex Råberg, Markus Thunberg, Victoria Rosengren och Joel Linde ska stärka Make your marks erbjudande inom strategiskt content.


Ämnen i artikeln:

Make Your Mark

Rekryteringarna kommer efter att Make your mark fått utökade uppdrag från kunder som Försvarsmakten, Villaägarna, Mitsubishi och Apotek hjärtat.

Alex Råberg ansluter från Splay One där han haft en tjänst som strategy director. På Make your mark, där han även kommer ingå i ledningsgruppen, kommer han att jobba som head of strategy and performance och bygga upp byråns strategiska erbjudande.

– Det känns kul och viktigt att Make your mark satsar på att utveckla sitt strategiska erbjudande. Det gör att vi mycket tydligare kommer kunna koppla vår innehållsproduktion till våra kunders strategiska utmaningar och visa på en effekt bortom likes och antal visningar som istället är närmare affären, säger Alex Råberg.

Markus Thunberg ansluter från Café där han jobbat som innehållschef. På Make your mark kommer han att jobba tillsammans med Mitsubishi och Försvarsmakten.

Victoria Rosengren kommer närmast från House of Radon och blir på Make your mark produktionsledare för influencer marketing. I rollen kommer hon både jobba mot influencers samt de företag som vill nå ut med sin kommunikation genom influencersamarbeten.

Slutligen ansluter även Joel Linde som social media manager, en roll han även hade på sin senaste arbetsplats Nosy.

– Riktigt roliga rekryteringar och ett stort steg i vår ambition att bli den självklara byrån för uppdrag inom consumer content marketing, säger Make your marks vd Jonas Terning.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Make Your Mark

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.