Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Studentkortet får ny marknadschef

Publicerad: 19 Oktober 2015, 11:10

Helena Simonsson, ny marknadschef på Studentkortet

Foto: Press

Helena Simonsson har rekryterats som marknadschef på Studentkortet, som ägs av Metro och Universumgruppen.


Ämnen i artikeln:

MetroUniversum Group

Helena Simonsson kommer närmast från bokförlaget HarperCollins Nordic, där hon arbetat med marknads och pr. Dessförinnan var hon under fyra år produktchef på Nordisk film.

– Studentkortet har ett starkt digitalt fokus på en av de mest intressanta konsumentgrupperna – landets studenter. Det har blivit lättare och mer effektivt att använda rabatterna i vardagen när mobiltelefonen, och därmed rabattkortet, ständigt finns till hands, säger Helena Simonsson i en pressrelease.

Studentkortet når cirka 450 000 studenter och har samarbeten med bland annat Samsung, Zalando och Pressbyrån.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

MetroUniversum Group

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.