Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Svenska kreatörsduon lämnar Droga5 i New York för BBH i Los Angeles

Publicerad: 19 September 2019, 06:55

Felix Karlsson och Tobias Lindborg

Efter fyra år på Droga5 New York lämnar Felix Karlsson och Tobias Lindborg byrån för BBH Los Angeles


Ämnen i artikeln:

Droga5BBH

Felix Karlsson och Tobias Lindborg kom till Droga5 2015.  Nu flyttar de över till den amerikanska västkusten och BBH:s Los Angeles-kontor, ett kontor där svensken Pelle Sjönell är kreativ chef.

– I fyra år har vi varit säkra på att New York är världens bästa stad och Droga5 världens bästa byrå. Men tänk om vi har fel? Både BBH och Los Angeles går just nu igenom väldigt intressanta faser och det känns sjukt spännande att få vara en del av dem, säger Tobias Lindborg i en kommentar.

Under sin tid på Droga5 har de varit med om att lanserat Googles smartphone Pixel, gjort film för Hennessy och skapade senast kampanjen "ForTheThrone" som lanserade säsong 8 av Game of Thrones–en kampanj som vann en Super Clio och var nominerad för ett Titanium i Cannes. Nu lämnar de Droga5 strax efter att byrån köpts upp av Accenture Digital.

– Allt är Pelle Sjönells fel. Hade han inte varit så trevlig, peppande och allmänt briljant hade vi fortfarande varit kvar i New York. Det ska bli otroligt kul att jobba med honom; hans vision för vart han vill ta BBH LA är precis den typ av jobb vi vill arbeta mer med.

Vilka kunder Felix och Tobias kommer jobba med är belagt under sekretess, men BBH LAs uttalade strategi är att förena reklambranschen med underhållningsindustrin där duon har gjort flera framgångsrika projekt under tiden i New York.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Droga5BBH

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.