Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Svenska Spel rustar marknadsavdelningen

Publicerad: 28 februari 2019, 12:08

Eva-Marie Röhl och Jonas Nilsson stärker upp Svenska Spels marknadsavdelning. Samtidigt får Johan Uddenberg en ny roll.


Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Den nya spellagstiftningen har lett till att spelmarknaden för tillfället präglas av en Vilda västern-aura. Störst har omställningen kanske varit på statliga Svenska Spel, ett bolag som nu ska verka som vilket annat spelbolag som helst. Lagstiftningen har bland annat inneburit att man utökat sin produktportfölj med en rad tjänster, bland annat nätcasino.

Nu stärker man upp marknadsavdelningen med ett par nyckelrekryteringar. Eva-Marie Röhl hämtas in från ATG där hon de senaste tre åren jobbat som reklamchef. På Svenska Spel blir hennes nya titel marknadsansvarig sport.

Jonas Nilsson hämtas in från Unibet där han haft en tjänst som press- och pr-chef. På Svenska Spel kommer han att jobba som pr-ansvarig för Svenska Spel sport & casino.

Slutligen tar Johan Uddenberg ett kliv upp i organisationen när han lämnar rollen som kommunikationsansvarig för nätprodukter för rollen som marknadsansvarig casino.

– Det känns otroligt bra att ha stärkt upp en redan fantastisk marknadsavdelning med ytterligare spetskompetens, med de här rekryteringarna är laget komplett. Parallellt med att vi ser värdet i att vidare utveckla våra produkter och tjänster är det också viktigt för oss att få in nyckelpersoner med erfarenhet från andra sidor av branschen, säger Martin Nordenhem, marknadschef, Svenska Spel sport & casino.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.