Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Svenska startup-bolaget Maurten väljer Åkestam Holst

Publicerad: 18 Mars 2019, 12:12

Den brittiske långdistanslöparen Mo Farrah är en av de som använder Maurtens produkter.

Foto: Jason Suarez

Sportnutrition-startupen Maurten anlitar Åkestam Holst för att driva igenom varumärkets första globala kommunikationsinsats.


Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Maurten tar fram och tillverkar hydrogel och kolhydratprodukter för elitidrottare. Den svenska startupen, som lanserades för två år sedan, har redan kontrakt med bland annat Tour de France- och Premier League-lag.

När man lanserades var Forsman & Bodenfors med och tog fram det visuella uttrycket. När man nu ska göra sin första globala kampanj vänder man sig istället till Åkestam Holst.

– Jag har respekt för de framgångar och höga nivå på de jobb som Åkestam Holst, under Magnus Jakobssons kreativa ledarskap, åstadkommit för sina kunder, det är svårt att inte lockas att utforska vad vi skulle kunna göra tillsammans, säger Philip Ahlqwist,varumärkeschef på Maurten. Maurten är ett varumärke som är byggt 100 procent för samtiden med produkter som skapar äkta nytta för slutanvändaren. Kommunikationen för bolaget ska inte vara sämre, säger Ahlqwist.

Philip Alqwist har en lång bakgrund inom byråvärlden och var bland annat med och grundade byrån Volontaire. Han har även jobbat som projektledare på Forsman & Bodenfors.

– Maurten är ett mycket intressant varumärke på stabil frammarsch över hela världen. Vi är stolta över att få jobba med det. Dessutom gör det inget att kunden har ett förflutet som reklamkreatör i absolut världsklass. Vi ser minst sagt fram emot att få jobba med Maurten, säger Magnus Jakobsson, kreativ chef på Åkestam Holst.

De första enheterna från samarbetet kommer att synas under våren.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.