Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

SWEDMA rekryterar ny vd

Publicerad: 15 januari 2018, 13:56

Branschorganisation för direkt och datadriven marknadsföring, SWEDMA, rekryterar Malin Anglert som ny vd.


I slutet av oktober 2017 meddelade SWEDMAs vd Tore Tallhaug att han skulle säga upp sig efter fyra år på bolaget.

Nu står det klart att han efterträds av Malin Anglert. Anglert kliver på sin nya tjänst den 22 januari.

Anglert kommer att leda SWEDMAs förändringsresa där större fokus ska läggas på datadriven- snarare än direktmarknadsföring.

– Det ska bli oerhört kul och utmanande att leda denna förändringsresa tillsammans med medarbetare, medlemmar och associerade medlemsföretag. Särskilt nu när branschen befinner sig mitt i en genomgripande omvandlingsfas, säger Malin Anglert.

Malin Anglert har tidigare jobbat inom telekombranschen där hon haft roller som marknadschef, säljchef och kundservicechef. Närmast kommer hon från Telia.

– Styrelsen hälsar Malin välkommen och vi vill samtidigt rikta ett stort tack till Tore Thallaug för de år som han mycket förtjänstfullt har representerat SWEDMA och hela branschen. Vi tycker att det är särskilt värt att tacka för det arbete Tore lett med att föra SWEDMAs talan i dialogen med politiker i både Sverige och EU, där framförallt arbetet med GDPR och det kommande ePrivacy-direktivet drivits. Vi hoppas att Tore inte trappar ner helt, utan i någon form stannar kvar i branschen. Tack Tore! säger Marie Bratani Olsson, SWEDMAs styrelseordförande.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News