Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Swish förstärker från Axfood och Schibsted

Publicerad: 18 Mars 2019, 11:43

Sofia Norén och Robin Hjelte.

Swish förstärker därför marknadsavdelningen med Robin Hjelte och Sofia Norén.


Ämnen i artikeln:

Swish

Robin rekryteras från Schibsted, där han har arbetat som chef för analys och data på Aftonbladet och Sofia Norén kommer närmast från Axfood-ägda Mat.se, där hon haft rollen som marketing growth manager.

– Jag har sedan start varit ett stort fan av Swish och tycker att det är helt fantastiskt att nästan 7 miljoner svenskar använder tjänsten regelbundet idag. Som en inbiten retail-nörd känns det också extra kul att vi idag erbjuder ett av de vassaste betalsätten för e-handel och butik, säger Sofia Norén.

Pär Ekroth, marknadschef, kommenterar nytillskotten till Swish-teamet säger i en kommentar att Swish ska fortsätta att utveckla våra tjänster i samarbete med användare och samtidigt vara innovativa.

– Det är otroligt kul att vi på Swish attraherar den här typen av talangfulla profiler. Det säger mycket om oss som bolag och varumärke men framförallt ger det oss en unik möjlighet att ligga steget före och ytterligare stärka vår utveckling och varumärke.
För Swish, som utsågs till Sveriges mest rekommenderade varumärke två år i rad, 2017 och 2018, ligger nu fokus på att tydliggöra bredden i erbjudandet och Swish som ett naturligt betalsätt i alla lägen.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Swish

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.