Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Swish tar in sin första marknadschef

Publicerad: 28 Juni 2018, 08:26

Swish vd Anna-Lena Wretman och nya marknadschefen Pär Ekroth.

Foto: Pressbild

Pär Ekroth lämnar sitt uppdrag som varumärkesansvarig på Schibsted för att bli marknadschef på Swish.


Ämnen i artikeln:

Swish

Resumé Insikt har tidigare tagit en närmre titt på den mobila betallösningen Swish varumärke. Varumärket, som ägs av mellanstora och stora svenska banker, förlitade sig länge på tjänstens funktion och lät användarna själva sprida ordet om Swish. Man har visserligen kört en del breda kampanjer men det mesta av markandsföringen har skett via så kallade ambassadörer.

Tjänsten har i dag cirka 6,4 miljoner användare.

På grund av sin gräsrotsbaserade marknadsföring har Swish fram till nu saknat marknadschef. När Pär Ekroth nu tillträder som marknadschef blir ett av hans viktigaste uppdrag att få fler butiker och företag att använda tjänsten.

– Vi ska bland annat jobba mer med vår skyltning i butik. Idag ser man ju många handskrivna lappar med Swish-nummer som hänger vid kiosker och pizzerior, säger Pär Ekroth till Di Digital.

Pär Ekroth tillträder sin tjänst efter sommaren. Tidigare i karriären har han bland annat jobbat tolv år på Schibsted, senast som varumärkesansvarig.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Swish

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.