Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Tele2 satsar vidare på inhouse – rekryterar creative lead

Publicerad: 22 Augusti 2018, 08:06

Tom Eriksen, creative leader Tele2

Foto: Pressbild

Tom Eriksen går in som kreativ ledare när Tele2 satsar på att utveckla den kreativa verksamheten ytterligare.


Ämnen i artikeln:

Tele2

I början av 2015 startade Tele2 en egen inhousebyrå. Sedan dess har satsningen på att utveckla den kreativa verksamheten varit i rullning. Nu spetsar man till marknadsavdelningen med att rekrytera Tom Eriksen som kreativ ledare.

– Tom har en relevant och spännande bakrgrund för oss från sina år som creative director på byråer såsom North Kingdom, MediaMonks, Publicis i Singapore och Farfar. Hans förmåga att vara analystisk och kreativ men även hans erfarenhet i gränslandet mellan kreativitet, digitala möjligheter och tjänsteutveckling är precis vad vi behöver för att ta nästa kliv i vår utveckling, säger Cecilia Steenberg-Forsberg, Head of Agency på Tele2, i en kommentar.

Tom Eriksen gick in i sin nya roll i början av veckan och blir en viktig pjäs på den kreativa hub som Tele2 byggt upp för att möta de förändringar som sker inom bolaget och på marknaden.

– Jag har kommit fram till att bästa stället att bygga morgondagens varumärke är inne i företagets organisation. Så när Tele2, ett företag som jag alltid beundrat, hörde av sig var det inte svårt att tacka ja, säger Tom Eriksen. Tele2 är det företag som kommit absolut längst i detta avseende. De har redan ett imponerande team på plats och en tro på det de gör som verkligen smittar av sig.

I samband med Tom Eriksens start bygger Tele2 ett creative lead team där även Art Director Jennie Arvenäs ingår.

På Resumés event Framtidens Marknadsavdelning den 19 september får du lära dig mer om Tele2:s Creative Hub. Caset presenteras av Åse Holmberg, marknadsdirektör på Tele2, och Jennie Arvenäs, art director på Tele2 Creative Hub. Läs mer och säkra din plats här.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

Tele2

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.