Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

The & Partnerships Nordics vd Joachim Medalen har lämnat byrån

Publicerad: 10 mars 2021, 12:38

Som nordisk vd har Joachim Medalen lett The&Partnerships tillväxtresa under fyra år. För några veckor sedan lämnade han byrån.


Ämnen i artikeln:

The&Partnership

Joachim Medalen kom till The&Partnership 2017, strax efter att WPP hade etablerat varumärket i Norden. Det senaste bokslutet från 2019 visar en omsättning på 251 miljoner kronor och ett rörelseresultat (EBIT) på 12,3 miljoner kronor för ett bolag som kombinerar en reklam- och en mediebyråverksamhet. Bolaget har under inledningen av 2021 80 anställda. Joachim Medalen beskriver tillväxtåren som ”en fantastisk resa”.

– Det kommer tider i livet där man behöver tänka om och fundera. Jag kan inte säga så mycket mer just nu än att byrån står sig starkt och det är bra tajming att gå vidare. Jag har också jobbat 15 år inom WPP så det kanske är dags att göra någonting annat, säger han till Resumé.  

Väljer du att gå frivilligt?
– Ja, självklart.

När vet du vad du ska göra härnäst, handlar det om marknadsföring?
– Det kan jag svara på om en månad eller två. Med tanke på min bakgrund så kommer det nog inte komma jättelångt från marknadsföring.

Tillväxten för The & Partnership i Sverige tillägnar Joachim Medalen båda organisk växt på Toyota och Lexus samt et antal nya nordiska och lokala kunder.

– Siffrorna för 2020 har inte kommit ännu, men jag kan säga att vi hade ett bra år. Det handlar både om att vi har byggt på med fler uppdrag från de befintliga kunder och nya uppdragsgivare.  

– Eftersom vi är en integrerad reklam- och mediebyrå så har självklart inte alla delar växt lika starkt och under Q2 var det många annonsörer som drog i handbromsen. Men vi hade fortfarande en stark efterfrågan på övriga tjänster.
 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

The&Partnership

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.