Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 4 mars 2016, 14:20
Johan Fernkvist blir, tillsammans med Carl Hemmingsson, partner i Media Path Network.
Foto: Pressbild
Carl Hemmingsson och Johan Fernqvist ska hjälpa bolaget att växa i Skandinavien.
TV4-gruppens tidigare biträdande försäljningsdirektören Carl Hemmingsson och före detta affärschef Johan Fernqvist blir partners i auditbolaget Media Path Network, ett globalt nätverk som har kunder i fler än 50 länder.
– Med våra gemensamma kunskaper och erfarenheter känns det otroligt stimulerande att tillsammans få kavla upp ärmarna, bygga och bara köra. Det allt mer komplexa medielandskapet ökar annonsörernas behov av trygghet och kontroll. Relevansen för media auditing ökar, inte minst tack vare digitaliseringen, skriver Susanne Elias, VD och grundare av Media Path Network i ett pressmeddelande.
Hon förväntar sig en stark utveckling med Johan Fernkvist och Carl Hemmingsson i bolaget.
– Med Johan och Carl ombord så har ytterligare viktiga pusselbitar fallit på plats. Sverige och Skandinavien är fortsatt viktiga marknader som fortfarande har stor outnyttjad potential som vi inte vill tappa fokus på i Media Path Networks fortsatta globala expansion, säger Susanne Elias.
Sanna Wolf-Watz