Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 8 september 2016, 13:46
Ingos copywriter Magnus Ivansson belönades med Titanium och Grand Prix belönade copywritern ansluter till Perfect Fools kontor i Stockholm.
Titanium, Grand Prix, fyra Guld, sex Silver och två Brons Lions i Cannes för 'The Swedish Number' med Svenska Turistföreningen – Magnus Ivansson hade en stark sommar på rivieran. Nu värvas han till Perfect Fools.
Han kommer från Ingo där han har varit sedan 2011 och jobbat med kunder så som Tre, Delicato och Emirates. Han har tidigare även jobbat på Ester Stockholm, Wieden + Kennedy och Leo Burnett Beirut med kunder som Procter and Gamble, Nokia och Nestea. Magnus Ivansson kommenterar:
– Perfect Fools har något i görningen jag verkligen, verkligen tycker om. Jag hoppas jag har rätt, kan bidra med fina idéer och blir en alldeles utmärkt match för byrån.
Klas Lusth, Creative Director på Perfect Fools:
– Vi är inne i en expansionsfas där vi förstärker vår kompetens inom innovation, strategi och historieberättande. Att Magnus, en av Sveriges trevligaste och just nu hetaste kreatörer väljer att börja hos oss är ett erkännande att vi har något spännande på gång."
Perfect Fools som växer med nya kunder har under sommaren även anställt Rasmus Bjurström, tidigare kreativ chef på OMD som Strategy Director och projektledaren Petter Träff, tidigare kundansvarig på Isobar.