Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Tre nya på Saatchi & Saatchi

Publicerad: 11 December 2015, 14:11

Cecilia Besserer, Erik Carlson och Nina Öhagen

Saatchi & Saatchi har på senare tid fått in nya uppdrag och starker därför upp teamet med tre nya personer.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiRekryteringReklambyrå

Cecilia Besserer kommer senast från Volt och började sin karriär som planner för cirka 20 år sedan. På Saatchi & Saatchi kommer hon få rollen som head of planning

– Cecilias tydliga drivkraft som strateg är att skapa förutsättningar för effektiv kommunikation genom kreativitet. Sibyllas Future fries-kampanj är ett färskt exempel på det. Nämnas bör också att Cecilia var en av de skarpa hjärnorna som gjorde att vi fick se Knäckehäxan en gång i tiden, säger Gustav Egerstedt, creative director på Saatchi & Saatchi i ett pressmeddelande.

Nina Öhagen, med nästan 30 år i kommunikationsbranschen, kommer in som produktionsledare efter att ha jobbat frilans i flera år med kunder som Trygg-Hansa, H&M, Apoteket och Folktandvården Sörmland.

– Vi är mycket glada att en så kompetent och trevlig person kommer till oss. Jag hade förmånen att jobba med tillsammans med Nina på Hollingworth/Mehrotra för en massa år sedan och har hoppats att få jobba ihop med henne igen sedan dess, säger Gustav Egerstedt i en kommentar.

Erik Carlson är community manager och gick ut Berghs 2014. Under skoltiden uppmärksammades han bland annat då han vann Prime Creative Awards. Under det senaste året har han frilansat med uppdrag från bland annat Lowe Brindfors och Golin Harris. Gustav Egerstedt kommenterar:

–  När vi hittade Erik kände alla inblandade att han var precis rätt person. Han har en stark förståelse för hur sociala medier fungerar och en ovanligt vass penna.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.