Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Tretorn slår ihop produkt- och marknadsteamet

Publicerad: 28 Mars 2019, 08:55

Förra året aviserade Tretorn en nysatsning på de nordiska marknaderna. Nu rekryterar man fyra personer till bolagets nya varumärkesteam.


Det 128 år gamla varumärket Tretorn satsar nytt. De ambitiösa målen är att växa på både den europeiska och nordamerikanska marknaden. En del av satsningen är att man slår ihop produktavdelningen med marknadsavdelningen för att bilda en kreativ avdelning som ska ansvara för hela varumärkesupplevelsen, från produkt till kundupplevelse. Satsningen inleddes redan 2016 då man ville hitta en tydligare varumärkesposition inom hållbarhet.

– Det nya varumärkesteamet kommer att arbeta med Tretorns varumärke ur ett kreativt och visionärt perspektiv och förtydliga för omvärlden vårt arv och vår resa framåt, inte bara inom kommunikation och marknadsföring utan även produktutveckling och koncept, bokstavligen berör detta hela mötet med konsumenten, säger Vasko Markovski, Ägare Tretorn Sweden AB.

Nu rekryteras fyra nya medarbetare till det kreativa teamet. Art directorn Alexander Källåker ansluter från klockvarumärket Triwa, Anni Tjebbes från Mama Said Media som digital marketing specialist, Ellida Sjöö Nygren från H&M Shanghai som product manager outerwear och slutligen Katarina Wallin från Nilssongruppen som product manager footwear.

– Vi ser en tydlig fördel med att slå ihop avdelningarna och därmed tänka kommunikation redan vid produktutvecklingsfasen. Med rätt design och idé så blir produkten en egen kommunikationsbärare och förstärker på så sätt konsumentens hela varumärkesupplevelse" säger Fredrik Ekström, creative director Tretorn Europa

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.