Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Trio ansluter till B-Reel

Publicerad: 8 Februari 2018, 08:35

Alex Gårdenberg, Hanna Lilja och Ted Lindgren.

B-Reel förstärker sitt Stockholmskontor med Alexander Gårdenberg, Hanna Lilja och Ted Lindgren.


Ämnen i artikeln:

B-Reel

Alexander Gårdenberg återvänder till B-Reel efter sejourer på AKQA i Göteborg och nu senast Bold i Stockholm. Under sin tidigare period på B-Reel arbetade Gårdenberg som designer, nu återvänder han som design director.

Hanna Lilja kommer till B-Reel från Oakwood där hon haft rollen som digital producent och HR-manager. På B-Reel får hon tjänsten som producent.

Ted Lindgren ansluter från adidas Originals i Norden där han varit brand manager. På B-Reel får han en liknande roll.

Rekryteringarna kommer efter att B-Reel under hösten fick det globala kreativa uppdraget för Storytel.

– Det är spännande tider på B-Reel, vi växer med kunder som attraheras av vår syn på
kommunikation och framtiden, och med personal som kan hjälpa oss att förverkliga våra högt ställda ambitioner. Det känns lyxigt att få in färsk erfarenhet från ett hett varumärke på kundsidan i form av Ted. Hanna har varit med och framgångsrikt utvecklat en modern byrå och får fortsätta den uppgiften i större kostym hos oss. Att Alex skulle återvända var något vi först skämtade om lite drömskt, vilket förklarar hur glada vi är över att det blev verklighet, säger Jesper Kling​, managing director på B-Reel Stockholm.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

B-Reel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.