Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

TUI rekryterar ny head of engagement

Publicerad: 4 Oktober 2017, 14:33

Jesper Jacobsen tar klivet från byrå- till kundsida.

Resebyrån TUI rekryterar Jesper Jacobsen som ny head of engagement.


Ämnen i artikeln:

DigitasLBiTUI

Jesper Jacobsen kommer närmast från en roll som digital strateg och kundansvarig på Digitas LBi. Innan dess har han jobbat på Viacom Networks i USA.

– Vi är väldigt glada över att ha lyckats rekrytera Jesper till en ny och spännande roll här på TUI. Han är en av de nyckelrekryteringarna vi gjort för att ytterligare förstärka vår marknadsavdelning, säger Anna Laestadius, marknadsdirektör på TUI Nordic.

Som ny head of engagement på TUI kommer Jacobsen ansvara för bolagets närvaro och kommunikation i sociala medier. Han kommer även att driva bolagets varumärkes-pr och partnerskap.

– Vi ska bli bäst, och satsningen känns mitt i prick. Att få driva dessa områden på TUI tillsammans med ett skarpt gäng i alla led känns naturligtvis kul. Vi är omgivna av utmaningar och intressanta produkter, dessutom med starka tillväxtmöjligheter, kommenterar Jesper Jacobsen.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

DigitasLBiTUI

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.