Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Tv-profilen Karin Lindström till Nord DDB

Publicerad: 4 februari 2021, 10:45

Foto: Pressbild

Efter drygt tjugo år i tv-branschen går Karin Lindström (tidigare Stjärne) över till
reklambranschen och Nord DDB där blir head of format and entertainment, en helt ny roll på byrån.


Ämnen i artikeln:

Karin StjärneNord DDB

Karin Lindström byter bransch, och får en helt ny titel. Som head of format and entertainment på Nord DDB kommer hon kunna dra nytta av sin tidigare erfarenhet för att leda arbetet med att utveckla innehåll som möter konsumenternas faktiska intressen.

Rekryteringen ligger i linje med byråns strategi att skapa nya utrymmen mellan varumärke och konsument, att kunna bryta igenom pop-kulturellt. Karin Lindström får ansvaret att använda erfarenheterna från underhållningsbranschen för att utveckla byråns erbjudande och driva arbetet med att föra byråns kunder till nya plattformar, på nya innovativa sätt

– Den bästa reklamen har alltid överraskat och just nu ser den allt mindre ut som vi förväntar oss att reklam skall se ut. Den reklam som övervinner reklamtrötthet och adblockers är den reklam som utgår från vad människor är intresserade av och som tillför värde. Därför blir Karin ett fantastiskt tillskott till vårt team och en viktig del i den fortsatta utvecklingen av vår produkt, säger Andreas Dahlqvist, chief executive officer på Nord DDB i ett uttalande. 

Under Karin Lindströms över 20 år i tv-branschen har hon bland annat lett produktionsbolaget Nordisk Film TV, arbetat med nya format på TV4:s programavdelning, varit programdirektör på MTG TV och nu senast varit nordisk koncernchef för Endemol Shine.

– Mycket av det jag arbetat med tidigare har haft en kommersiell drivkraft som grundar sig i att engagera och hitta en bred publik, så jag ser det inte så mycket som att jag byter bransch. För att berätta en bra historia som ska engagera måste man ta avstamp i reella insikter. Man måste göra sin research, och förstå målgruppen – precis som när man ska producera bra reklam, säger Karin Lindström i en kommentar.

Ämnen i artikeln:

Karin StjärneNord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.