Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Ulrika Berg blir marknadschef för Bygma

Publicerad: 9 Januari 2020, 09:39

Ulrika Berg

Bygma rekryterar Ulrika Berg som marknadschef och del av ledningsgruppen.


Ulrika Bergs specialistkompetenser ligger inom varumärkesbyggande och försäljningsstrategi, innovation och digital transformation. Nu får hon en nyckelposition när Bygma ska arbeta mot strategin att bli ett av Sveriges tre största byggföretag. Närmast kommer Ulrika från den nordiska färgleverantören Tikkurila Sverige AB där hon haft tjänsten som skandinavisk marknadsdirektör. Tidigare erfarenheter inkluderar tjänster som marknadschef på Fastighetsbyrån respektive Hemnet samt strategisk chef för b2b-försäljning på TV4.

–  Med min bakgrund från en till viss del närbesläktad bransch så hoppas jag att kunna bidra inte minst utifrån den tydliga B2B inriktning som Bygma har. Det ska bli oerhört kul att ta mig an den här utmaningen och jag ser fram emot att starta upp tillsammans med mina nya kollegor i slutet av januari, säger Ulrika Berg, tillträdande marknadschef för Bygma Sverige i en kommentar.

– Vi är mycket nöjda med att välkomna Ulrika Berg som vår marknadschef. Intresset för tjänsten har varit stort, men vi har i urvalsprocessen funnit Ulrika som utomordentligt kompetent med en strategisk höjd och en affärsmässighet som kommer att bidra starkt till vår affär. Bygma står i begrepp att växla upp marknadsarbetet och Ulrika är helt rätt person att leda och utveckla det arbetet, kommenterar Peter Lindström, vd för Bygma Sverige.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.