Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Varumärkesstrateg lämnar Happy F&B efter tio år

Publicerad: 29 Oktober 2019, 14:10

Bild 1/2  Thomas Bo Astvik

Varumärkesstrategen Thomas Bo Astvik väljer att lämna Forsman & Bodenfors varumärkesbyrå Happy efter nästan tio år för att börja frilansa som strategikonsult.


Ämnen i artikeln:

Happy F&BVarumärkesstrategi

Thomas Bo Astvik började på Happy Forsman & Bodenfors 2010 och kort därefter påbörjade byrån förändringsresan från designbyrå till varumärkesbyrå. Utöver design började Happy F&B erbjuda strategi för att bättre möta efterfrågan på marknaden.

– Det har varit både spännande och lärorikt att få vara delaktig och driva en sådan transformation. Jag var den första varumärkesstrategen på Happy, vilket var en helt ny profession på byrån då, säger Thomas Bo Astvik i en kommentar.

På Happy F&B har Thomas Bo Astviks haft rollen att driva strategiprocesser och insiktsarbeten. Inte sällan i större varumärkesprojekt. Senaste åren har han främst arbetat för kunderna NetOnNet, Swedbank och Ellos.

Thomas Bo Astvik väljer nu att övergå till frilansade verksamhet som senior konsult inom strategi för att kunna erbjuda större flexibilitet tillsammans med sin kompetens och  erfarenhet inom varumärkesutveckling.

– Jag tror flexibilitet kommer vara avgörande i en komplexare och snabbföränderlig värld. Större flexibilitet efterfrågas allt mer av uppdragsgivare och innebär flera olika aspekter. Det handlar om att både göra kortare punktinsatser till längre åtaganden genom t ex interimsroller för att accelerera förändring. Att anpassa tillvägagångssätt och arvodesmodeller utifrån varje situation, men även att snabbt ingå och fungera i helt nya konstellationer med tvärfunktionella kompetenser. Där varumärke och kommunikation bara är delar av en större lösning, säger Thomas Bo Astvik i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev