Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 17 April 2020, 12:01
Resumé sammanställer övergångarna i kommunikationsbranschen 13-17 april.
Ämnen i artikeln:
RekryteringJuno PR rekryterar Tor Löwkrantz Waxin till tjänsten som vice vd. Han kommer i den rollen också bli kundansvarig och senior rådgivare för några av byråns nyckeluppdrag. Tor Löwkrantz Waxin har arbetat med kommunikation och kreativitet på olika sätt i över 15 år. Först som journalist, via musikindustrin, till flera PR- och kommunikationsbyråer. Han har också varit programansvarig för Berghs heltidsutbildningar inom strategisk kommunikation och PR. Han kommer senast från tjänsten som operativ chef på FLB Europa.
M&C Saatchi växer med nya uppdragsgivare och stärker teamet med den prisbelönte art directorn Robin Wiman från Prime.
Four PR:s Johanna Lidman har jobbat som PR-konsult på byrån sedan våren 2016. Nu tar hon klivet in som Junior Partner och tar också plats i byråns ledningsgrupp med ansvar för försäljning.
PG Mediabrands Sverige anställer Jonas Bengtsson som blir ny chef på IPG Mediabrands kreativa enhet, Marvelous.
Hager Elektro stärker upp marknadsteamet och anställer Content Marketing Managern Fredrik Fermén.
Fjällräven har rekryterat Alexander Matt som global marketing director, han kommer närmast från rollen som CMO på Fiskars.
Bannerflows tidigare CMO Eva-Lotta Laurin blir ny marknadschef på Mynewsdesk.
Vårdgivaren Min Doktor har anställt Johan Folin, tidigare kommunikationschef för IT-bolaget Ifrågasätt, som kommunikatör.
Daniel Lagerqvist blir affärsansvarig chef för nystartade Spoon Inhouse. Lagerqvist lämnar därmed rollen som kommunikationsdirektör på tv-bolaget Discovery Sweden.
Ämnen i artikeln:
Rekrytering