Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Veckans värvningar: Vi har bytt jobb i branschen

Publicerad: 6 September 2020, 09:04

Philip Ahlqwist, Felicia Mörén, Lotta Brattin och Magnus Widgren.

Resumé sammanfattar rörelserna på arbetsmarknaden 31 augusti – 4 september.


Lotta Brattin (tidigare vd för Acne, Forsman & Bodenfors och Ibeyo Studio) lämnar vd-posten på Hobo Hotels Stockholm till Henric Jakobsen. Hon blir i stället kommunikationschef på Nordic Hotels & Resorts.

Magnus Widgren som lämnade vd-rollen på Miltton Sverige i januari blir chief commercial officer på Chimney Group. Dessförinnan var han vd för House of Friends som förvärvades av den finska kommunikationskoncernen.

Mikael Grawe tillträder som marknadschef, leverantör av klimat- och ventilationslösningar på den svenska marknaden, den 1 september 2020. Han kommer att ansvara för marknad och kommunikation samt ha fokus på strategisk försäljning. Mikael har tidigare arbetat många år som konsult inom reklam, marknad och kommunikation.

Maja Wikman Ulrich lämnar NENT Group, där hon har varit kommunikationsdirektör för Sverige och ansvarig för gruppens internkommunikation och går till Allente, där hon får rollen som nordisk kommunikationsdirektör. Allente är sammanslagningen av Viasat Consumer och Canal Digital, och ägs av NENT Group och Telenor.

Det är Felicia Mörén som tar klivet över från Bindefeld till det italienska varumärket Calzedonia Group, med 21 butiker på den svenska marknaden och varumärkena Calzedonia och Intimissimi.

Andrea Eriksson är ny pr- och kommunikationschef på online video-nätverket United Screens (en del av RTL Group). Hon kommer senast från en roll som kommunikationschef på Vitamin Well (med varumärken som Vitamin Well, NOCCO och Barebells).

Abby Priest anställer fyra

Rebecka Ståhl och Matilda Blomquist är ett team som träffades på Berghs och kommer närmast från Acne Advertising. Rebecka är copy och har tidigare jobbat inom filmproduktion i både London och Stockholm, bl.a på Stink Films och Acne Film. Matilda är AD och har en bakgrund inom mode och har jobbat som stylist på bl.a H&M.

Johanna Lindberg tas in som kreativ PR-strateg och kommer närmast från en roll som PR-kreatör på House of Radon, dessförinnan PR-ansvarig på insurtech-start-up:en Greater Than och PR-konsult på BCW. Har tidigare jobbat med kunder som RFSU, Interflora, Carlsberg, Electrolux, Houdini och Pernod Ricard.

Louise Persson (Stiernswärd) är produktionsledare och kommer senast från Saatchi & Saatchi där hon främst har jobbat med Orkla-kunder såsom Risifrutti, Fun Light och Grumme samt bilkunder såsom Toyota, FCA (Fiat, Jeep och Alfa Romeo) samt Renault. 

Kommunikationsbyrån Bang nyanställer fyra konsulter

Julia Texte

Utbildning från IHM och kommer närmast ifrån Stockholm Live där hon arbetat som digital manager. Innan dess från byrån Bellbird.

Paulina Levin Ander

Utbildad sångerska och dansare ifrån Performing Arts School. Paulina har internationell erfarenhet. Närmast kommer Paulina från Företagsekonomiska institutet (FEI).

Christian Nivelius

Har tidigare arbetat för PS Communication och Brand Echo som kundansvarig i över 12 år, inom media, retail-marketing, digital/social marketing, event marketing och sponsring. Christian har arbetat med nationella och internationella företag såsom Norrmejerier, Johnson&Johnson, Unilever, Unibail Rodamco, TP Vision och Sony PlayStation.

Claudia Trujillo

Projektledare som ansluter till BANG efter sex år på Minnesota Communication.  Claudia har arbetat med kunder såsom Aller Media, Försvarsmakten, Skandia och Fastighetsbyrån. Sedan tre år också projektledare för Sveriges största mode-evenemang, ELLE-gala

Komms styrelseordförande Helena Westin upplever att organisationen är i behov av en ”doer”. Därför föll valet på tidigare tf-vd:n Linda Nilsson.

– Under det senaste året har jag sett Linda ”in action” och vet att hon är vad Komm behöver. Det är många i vår bransch, inklusive jag själv, som är duktiga på att snacka men Linda är duktig på görandet. Hon är en diplomat, känner våra medlemmar och kan sätta ihop en grupp som åstadkommer konkreta resultat, sade Helena Westin till Resumé i veckan.

Efter tre år på Maurten lämnar varumärkeschefen Philip Ahlqwist bolaget för att bygga nästa startup – den digitala löparplattformen Sprintcrowd.

På grund av det ekonomiska tapp som coronapandemin inneburit får Maja Siösteen, byråchef på Nord DDB, lämna sitt jobb. Maja Siösteen kom till Nord DDB för 2,5 år sedan och jobbade innan dess som projektledare för Guldägget.

It-bolaget Advania rekryterar marknadsdirektören Eva-Lotta Jonsvik. Hon kommer senast från Telia och tar plats i ledningsgruppen.  

Redovisningsbolaget Aspia har utsett Adam Lassoued till ny head of marketing

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.