Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 22 September 2020, 07:55
Volts copywriter Elisabet Fischer tar klivet upp och kommer framöver att tillsammans med Jörgen Berglund fungera som byråns kreativa ledare.
Ämnen i artikeln:
VoltFör två år sedan tog Jörgen Berglund över som creative director på reklambyrån Volt. Nu får han sällskap på positionen av byråns copywriter Elisabet Fischer. Elisabet Fischer kom till byrån 2018 och har sedan dess jobbat med profilkunderna Försvarsmakten och Bris.
– Jag är och kommer nog alltid förbli en copywriter i grunden, vilket också är anledningen till att vi kommer kunna komplettera varandra. Jag är ord och Jörgen är bild. Men att bli chef, hålla lönesamtal, utvecklingssamtal och så vidare – det är något helt annat, vilket gör det extra kul att utforska och dela med en annan kollega i samma sits, säger hon i ett pressmeddelande.
Elisabet Fischer berättar vidare att hon ser brobyggandet mellan planning, strategi och kreation som en av sina viktigaste uppgifter.
– Ur byråns perspektiv känns det naturligt att vi dubblar upp CD-rollen med Elisabet som min parhäst. Inte minst då Covid skapat nya förutsättningar för vår kreativa avdelning, men också då vi tillsammans kan fokusera på respektives spetskompetens när vi möter behoven hos våra art directors, copywriters och PR, säger Jörgen Berglund.
Tidigare i karriären har Elisabet Fischer jobbat som copywriter på SWE och Volontaire.
– Volt har varit starka på traditionella kanaler som utomhus, film och print länge. Men när mediabudgetar styrs om eller minskar, behöver vi visa att reklam kan vara vad som helst – en annons absolut, men gärna ett par crocs-tofflor med mönster av friterade kycklingvingar också! säger hon.
Ämnen i artikeln:
Volt