Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Volt hämtar pr-kreatör från Volontaire

Publicerad: 15 Oktober 2019, 13:09

Samuel Skwarski lämnar Volontaire för Volt där han kommer jobba med Försvarsmakten, Skellefteå Kraft och Faktum.


Ämnen i artikeln:

Volt

PR har blivit en allt viktigare del i all form av kommunikation, vilket inte minst märktes i sommarens Cannes Lions. För att svara upp mot den trenden rekryterar nu Volt pr-kreatören Samuel Skwarski från Volontaire. På Volontaire jobbade Samuel Skwarski med kunder som Microsoft, H&M Foundation och Visit Sweden. I bagaget har han även två Young Lions-vinster och en 75-wattare.

– Vi ser en ökad efterfrågan hos våra kunder på kampanjer som står stadigt i reklamvärlden, men som samtidigt vågar ta för sig i förtjänade kanaler. Med rekryteringen av Samuel har vi möjlighet att ha en PR-kunnig kreatör med i processen från idé till taktisk utrullning, säger Martina Larsson, Head of PR på Volt, i ett pressmeddelande.

På Volt kommer han i huvudsak jobba med kunderna Försvarsmakten, Skellefteå Kraft och Faktum.

– När jag tittar på kommunikationslandskapet så blir jag allt mer övertygad om att det är smart att samla kommunikationen hos en reklambyrå som kan hitta kärnan och sanningen för varumärket. Det finns för många bolag som har reklam- och PR-byråer som jobbar åt olika håll eftersom de utvärderas på olika mål – på Volt är idén chef och affärsresultat målet. Det är en befriande tydlighet, säger Samuel Skwarski.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Volt

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.