Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Volvos nya marknadsdirektör

Publicerad: 1 oktober 2015, 10:09

Björn Annwall, ny global marknadsdirektör på Volvo Cars.

Foto: Pressbild.

McKinsey-konsulten Björn Annwall är ny global marknadsdirektör för Volvo Cars. Han efterträder Alain Visser som går till ägaren Geely.


Ämnen i artikeln:

Volvo CarsMarknadschef

Björn Annwall får ansvaret för Volvo Cars globala försäljning och marknadsföring. Han kommer närmast från konsultfirman McKinsey där han jobbat åt just Volvo de senaste fem åren.

– Volvo befinner sig i en spännande fas. Jag ser fram emot att hjälpa företaget att fortsätta etablera positionen som ett global biltillverkare som producerar premiumbilar, säger han i ett pressmeddelande.

Hans företrädare Alain Visser går till kinesiska Geely Auto Group som äger Volvo. Där kommer han att jobba med en motsvarande roll.

Volvo Cars gjorde en omstrukturering av sina byråsamarbeten tidigare i år. Nu jobbar de med Grey i New York och Shanghai samt Forsman & Bodenfors i Sverige. Som digitalbyrå valde de AKQA.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Volvo CarsMarknadschef

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.