Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Wenderfalck stärker kreatörssidan

Publicerad: 22 februari 2019, 15:19

Urban Wirdheim, Jonas Axblom-Medin och Josefin Torenfält ansluter till Wenderfalck.


Ämnen i artikeln:

Wenderfalck

Urban Wirdheim kommer närmast från ANR BBDO där han som copywriter bland annat varit med och tagit fram det uppmärksammade Adam Berit-alfabetet.

Jonas Axblom-Medin kommer från Edelman Deportivo där han bland annat jobbat med Coop. På Wenderfalck får han rollen som senior content strategist.

Slutligen ansluter copywritern Josefin Torenfält från Öppet där hon arbetat med kunder som Hjärt-Lungfonden och hylltillverkaren String.

Rekryteringarna kommer som ett resultat av att Wenderfalck den senaste tiden märkt en ökad efterfrågan på breda och kreativa kommunikationskoncept.

– Det känns fantastiskt kul att få arbeta med detta gäng som verkligen förstår hur man
skapar annorlunda och underhållande idéer som stärker våra uppdragsgivares affär, säger Petter Rudwall, creative director på Wenderfalck.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Wenderfalck

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.