Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Widespace satsar inom Programmatic

Publicerad: 28 September 2015, 14:21

Kenny Spångberg

Widespace som specialiserat sig på mobil varumärkesannonsering anställer Kenny Spångberg som head of programmatic.


Ämnen i artikeln:

ProgrammaticWidespaceRekrytering

Kenny Spångberg är något av en pionjär inom marknadsföringsteknik och har över 15 års erfarenhet i branschen. Han har arbetat på företag som DoubleClick, Google, Eyewonder och Spongecell. I sin nya roll på Widespace kommer Kenny Spångberg att bidra med kunskap om verktyg för lösningsbaserad digital försäljning och tekniskt kunnande.

– Jag lärde känna Kenny runt 2008 när han utvecklade Eyewonder, ett företag som sålde rich media. Kenny imponerade på mig direkt och jag försökte faktiskt rekrytera honom redan för tre år sedan. Nu är vi ett mycket större företag, ledande inom mobil varumärkesannonsering i Europa, vilket ger Kenny en intressant plattform att börja arbeta från, säger Toni Kaski, chief sales officer på Widespace i en kommentar.

– Det känns helt rätt och kul att nu få bli en del av teamet på Widespace. Jag har fått ett väldigt bra intryck av företagskulturen, visionen och ser fram emot att få att fortsätta utveckla det programmatiska erbjudande, kommenterar Kenny Spångberg.

Som head of programmatic ska Kenny Spångberg vidareutveckla verktyg och erbjudanden för varumärken, mediebyråer, reklambyråer och publicister. Tjänster som gör att de kan skapa, köpa och leverera avancerade mobila kampanjer i realtid på sajter och appar runt om i Europa.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.