Folk på väg
Zellout förstärker styrelsen digitalt
Publicerad: 4 februari 2014, 15:57
Linda Fors och Sam Rihani
Sedan nyår är Andreas Eriksson vd på Uppsalabyrån Zellouyt. Nu stärker företaget på strategiska poster. Linda Fors, vd för Opoint som arbetar med mediebevakning och analys och Sam Rihani, Head of Marketing Solutions, Facebook. tar plats i företagets styrelse.
– Zellout är inne i en väldigt intressant fas och det ska bli kul att bidra. Dels med kunskaper kring det jag jobbar med på Opoint varje dag; att hjälpa företag få ut mer av sina PR-insatser. Dels med erfarenhet från mina tidigare roller på Metro då jag både köpte kommunikationstjänster och sålde reklam. Jag hoppas att denna kombination kan komma Zellout väl till pass när allt fler företag jobbar med integrerad kommunikation, säger Linda Fors i ett pressmeddelande.
– Reklambranschen måste verkligen ta den digitala utvecklingen på allvar. Byråerna sitter på djup kunskap om varumärken och kommunikation, men i framtiden kommer kanalen att vara allt mer online och då måste reklambranschen både förstå den och kunna producera. Det känns som att Zellout har förstått detta och de håller på att skapa ett riktigt starkt erbjudande, säger Sam Rihani i en kommentar.